banner terrassa

logo proces 3

Cercar propostes

La Junta de Govern ha aprovat incorporar al PAM les cinc propostes que han obtingut una valoració favorable per acompanyar al projecte de pressupost municipal pel 2017, condicionat a la seva aprovació definitiva en el ple corresponent. La Comissió Tècnica del procés va valorar les vuit propostes presentades per la ciutadania que van obtenir els suports mínims establerts a les bases, i va fer un informe favorable de les cinc que complien els requeriments bàsics que s'especifiquen a la base 11 (legalitat, competència municipal, viabilitat tècnica i econòmica, i interès general). Aquestes cinc propostes són les que han estat incorporades finalment al PAM per la Junta de Govern.

Tota la ciutat

EQUIPARAR TERRASSA AMB SABADELL 2 ZONES SISTEMA TRANSPORT INTEGRAT

Segons Google Maps Terrassa - Rambla està a 25,8 km de Barcelona Provença (amb peatge), per posar un exemple.

Per altra banda, Sabadell - Rambla està a 26,2 km. de Barcelona Provença (sense peatge).

Perquè els 215.000 terrassencs hem de pagar 3 zones en el sistema de transport integrat, mentre que els de Sabadell només en paguen dues?

Un bitllet trimestral normal costa 192€ als sabadellencs, mentre que els terrassencs en paguem 269€: un 40% més car.

Cal equiparar aquest cost del transport municipal per millorar la qualitat de vida dels terrassencs.

Publicat per Marc Malgosa el 13 Setembre 2016Mobilitat i transports Informe desfavorable

Comentaris

Justament sense adonar-me'n acabo de publicar un post molt semblant al teu, perquè pensaba que no n'hi havia cap sobre aquest tema. Tens el meu suport!
Publicat per Asier el 14 Setembre 2016
Teniu tota la raó, però, aquesta competència no és de l'Ajuntament de Terrassa, és de la Generalitat. Crec que aquest procés participatiu es limita a coses que afecten a la nostra ciutat
Publicat per Mireia el 28 Setembre 2016
Si, és cert que la competència és de la Generalitat, però Terrassa és una ciutat important i com a tal ha de pressionar per tal d'aconseguir allò que és just. Jo aniría més enllà, és just que els ciutadans de primera (Barcelona) puguin anar amb una sola zona de Mongat a Castelldefels 38 Km?, només tenen dret a desplaçar-se ells?. No fem la guerra als veïns i lluitem per una tarificació justa per tothom, per exemple per Km entre estació d'origen i destí, on les zones es determinin en funció d'aquests.
Publicat per Xavi el 28 Setembre 2016
Gràcies pels vostres comentaris. És cert com dieu que no serà una competència directa del nostre Ajuntament. No obstant, com Ajuntament, ha de lluitar on calgui perquè els més de 200.000 habitants de Terrassa tinguem les mateixes facilitats d'accés al sistema de transport integrat. I com us deia, del centre de Terrassa al Centre de Barcelona, és més curt que del centre de Sabadell al centre de Barcelona; això sí, anant per autopista de peatge, de pagament. A veure si entre tots ho aconseguim!
Publicat per Marc Malgosa el 03 Octubre 2016
volem denunciar que aquest procés participatiu PAM no ha estat democratic sino que ha estat viciat des de el principi, primer per possar unes normes per les cuals només serien estudiades aquelles propostes amb més vots, el que donava clara ventatja als que volen camps de rugby, atletisme, piscines, etc perque sempre tenen votants fidels que votan aquestes propostes, segon perque s' ha practicat una censura per la cual tot el que no interessés als socialistes era censurat, sota la acusació de afavorir interessos privats ( quan la majoria de les propostes que han estat mes votades afavoreixen interessos privats de uns quants esportistes que volen un camp de esport o alguna altre cosa que només aprofita a uns quants ) aixi com per les normes de que qualsevol comentari o proposta " incomoda" seria anulada, com aixi s' ha fet, deixant només les propostes interessants per els socialistes. Aixi dons aquest Pam ha estat un fracas perque no s' han votat els problemes mer importants de la ciutat i només s' han votat majoritariament coses secundiaries que només beneficien a uns quants, com camps esportius i semblants. Dubtem molt que els defectes de forma de aquest PAm siguin resoltos en les proximes edicions dels propers anys per el que ens temem que aquest tipus de procés participatiu només serveixin per a demanar camps de esport i piscines i per res mes.
Publicat per Enric el 05 Octubre 2016
En definitiva, no es pot fer un proces de consulta popular amb les condicions amb que s' ha fet aquest PAM, perque es deixen fora moltes propostes importants, interessants i de interes general i adhuc urgent. Els propers Pams no tindrien que tenir cap mena de votació ni de selecció ni res semblant i tindrien que ser realment un proces de consulta ciutadana democratica en que totes les propostes fossin estudiades.
Publicat per Enric el 05 Octubre 2016
A més, no es pot considerar "democratic" un proces de consulta popular a on només han votat un miler de persones de la ciutat que té 200.000 habitants. S'han de preguntar per qué la gent no ha participat massivament en aquest PAm i potser la resposta es que molta gent no estava de acord amb les bases i condicions i ja veia que aqui hi havia " tongo" i no ha volgut participar per creure que no serviria de res i que el Ajuntament al final feria el que voldria, com sempre fa, amb el pretexte de que només aten les propostes mes votades.
Publicat per Enric el 05 Octubre 2016
Salvador Cardus diu el mateix al "Diari de Terrassa", de 8 de octubre.
Publicat per Enric el 10 Octubre 2016
Bon dia, En realitat, de les propostes que apareixen en aquesta web, aquesta es la que te mes sports (295) i una de les que afectaría a mes gent ja que no nomes afecta a la costra cuitat.
Publicat per Rubén el 15 Octubre 2016
On puc llegir els motius pels que l'informe és desfavorable? Recordem que a més, fa ben poc, es van entregar 10.000 signatures a favor de que Terrassa passi de la zona 3 a la zona 2.
Publicat per Miquel200 el 31 Octubre 2016
Inicia sessió per afegir un comentari

Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa :: Tel. 937 397 000 :: procespam@terrassa.cat :: ¿No tens un compte? ::