banner terrassa

logo proces 3

Cercar propostes

La Junta de Govern ha aprovat incorporar al PAM les cinc propostes que han obtingut una valoració favorable per acompanyar al projecte de pressupost municipal pel 2017, condicionat a la seva aprovació definitiva en el ple corresponent. La Comissió Tècnica del procés va valorar les vuit propostes presentades per la ciutadania que van obtenir els suports mínims establerts a les bases, i va fer un informe favorable de les cinc que complien els requeriments bàsics que s'especifiquen a la base 11 (legalitat, competència municipal, viabilitat tècnica i econòmica, i interès general). Aquestes cinc propostes són les que han estat incorporades finalment al PAM per la Junta de Govern.

Ca n’Aurell

carrer Arquimedes i Galileu

Es tractaria de deixar passar per la Rambla de Egara als turismes només a les hores punta, de 7 del matí a les 10 del matí i de les 5 de la tarda a les 8 de la tarda, per descongestionar els carrers Arquimedes i Galileu que ara mateix semblan una autopista plena de cotxes tot el dia. La resta de hores del dia i de la nit estaria prohibit el transit de turismes per la Rambla de Egara que tindrien que seguir passant per els carrers Arquimedes i Galileu. 

Comentaris

En qualsevol cas penso que s'ha d'articular alguna manera per disminuir els 22.000 cotxes/dia que passen per aquests carrers, i tirar cap als 10.000/dia cotxes que passaven abans de tallar la Rambla. Una altra opció seria que deixessin passar els cotxes en horari nocturn.
Publicat per Montse Galileu el 20 Setembre 2016
Es possible fusionar propostes semblanst, sumant vots, fins el dia 25. Potser caldria fusionar aquesta i les que són similars.
Publicat per Esther el 22 Setembre 2016
I per els que no vivim en aquesta zona que més ens dóna. Ja que el seu precursor va critican les altres propostes perquè les considera inutils, i ell mateix es perjudica. Sort amb el soroll
Publicat per David el 24 Setembre 2016
es tindria que haber fet un tunel per sota la rambla, paralel o enves de el actual tunel de FFCC, per al trafic de cotxes a la Rambla, que es el que es fa a Seattle, NY, etc.
Publicat per Enric el 26 Setembre 2016
Amargat e incoherent. No vols un esport de yankis però compares Terrassa amb NY o Seattle. Molt bé, i l'inversor per aquesta obra faraònica d'on la vols treure? Espavila
Publicat per David el 26 Setembre 2016
a
Publicat per Marta Morera el 27 Setembre 2016
David amargat e incoherent, Seattle es la millor ciutat de USA i no per el seu equip de football. L ' inversor es el mateix que ha fet els tunels del tren.
Publicat per Enric el 27 Setembre 2016
La proposta no soluciona el problema del tránsit de cotxes, ni la contaminació d'aquests, sino que la traslada a altes carrers. No seria més eficient implementar l'ús de la bici i reduir el tránsit de vehícles?
Publicat per chavo el 28 Setembre 2016
hi han dues solucions, o un tunel per a cotxes sota la Rambla o un altre ronda que tregui tots aquest cotxes, que van a Barcelona, del centre de la ciutat.
Publicat per Enric el 30 Setembre 2016
Sóc resident del carrer Arquimedes, molt aprop d'un dels semàfors, i certament, és horrorós viure-hi. Abans no era així. L'Ajuntament ens va fer una Rambla grisa i trista que no hi passeja ningú i no ha solucionat el problema del trànsit dels seus carrers paral·lels. És veritat i hauria de ser, que com a ciutadans de Terrassa i habitants del planeta hauríem d'apostar per l'ús de la bicicleta o l'anar a peu. Però per moltes bones polítiques d'ensenyament, conscienciació ambiental i de la salut i millora de tot el transport públic (tren, bus,...) difícil serà que la població passi a prescindir de l'ús del vehicle propi. Tot i que hauria de ser el camí. Un túnel soterrat a la Rambla!! Uuaaauu! Sona genial!! I a la superfície respiraríem aire net, hi hauria més zones verdes, parcs i menys soroll. Sí, sí,... però no fem volar coloms. Només en pensar en: 1. el finançament (desorbitat per una ciutat com Terrassa, i no vull parlar de com esta d'endeutada la Generalitat i les poques ganes del Ministeri de Foment d'invertir a Catalunya) impossible d'aconseguir; 2. en el difícil consens ciutadà (ningú vol un túnel sota casa, i els que no viuen als carrers afectats actualment pel trànsit no els val la pena tenir la ciutat bloquejada per obres durant 10-15 anys com Sabadell i amb sort de si no paren les obres); 3. en l'espai físic (una ronda necessita entrades i sortides i el centre de Terrassa ja no queda un pam per edificar). Bé, no crec que sigui adequat ni el moment de pensar en túnels. Complementant l'argument del túnel, una bona alternativa, seria millorar les vies d'accés que rodegen la ciutat; acabar bé el Quart Cinturó, millorar l'Avinguda del Vallès que actualment un s'hi mor de tants semàfors i millorar la riera de Ponent. Fóra bo estudiar el sentit de molts carrers de Ca n'Aurell, que actualment és un guirigall. I també, sabent que la mobilitat principal és en l'eix Nord-Sud, donar-li'ls preferències de pas i no minar-los a "Cedeix el pas". Repartir el trànsit amb la Rambla, em sembla també una bona solució momentània, però necessària degut a d'urgència de la polèmica. Dit tot, tan sols afegir que espero que alguns que precedeixen el meu comentari aprenguin del diàleg, que defensar arguments escalfant-se la cara i tirant-se els plats pel cap els desacredita del tot. Gràcies i bona tarda
Publicat per Jaume Baltà el 30 Setembre 2016
tampoc queda espai per millorar les rondes o fer-ne una de nova, només queda una solució barata i es prohibir el transit de cotxes per tot el centre, des de el carrer Faraday al carrer Topete i des de la carretera de Martorell a la via del tren de RENFE, aixó demanaria la construcció de parkings gegantins a les afores de la ciutat per a que la gent hi deixes el cotxe i agafés un transport public que tindria que ser gratuit, electric i constant tot el dia, cada 5 minuts.
Publicat per Enric el 01 Octubre 2016
el Ajuntament ha tingut molta sort, per els pels aquesta proposta no ha entrat, aixi que el Ajuntament no tindrá que fer res en aquesta situació limit que pateix al menys la meitat dels ciutadans de Terrassa i qualsevol de les seves diferents solucions seria molt problematica de portar endavant i cara. El Ajuntament ha tingut molta sort.
Publicat per Enric el 05 Octubre 2016
Inicia sessió per afegir un comentari

Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa :: Tel. 937 397 000 :: procespam@terrassa.cat :: ¿No tens un compte? ::